Monday, September 8, 2014

andai bisa kau fahami

Posted by cahayaberbisikan at 9:59 PM 0 comments
kau tahu apa yang aku rasa?
kau tahu apa yang aku fikir?
kau tahu apa yang aku hadapi?
kau tahu macam mana rasa pendam dan tahan rasa hati?

jawapannya...

kau memang takkan tahu apa aku rasa
kau memang takkan pernah peduli apa aku fikir
kau memang takkan pernah nak kisah apa yang aku hadapi
kau memang takkan tahu macam mana susahnya simpan dan pendam
sebab apa??
sebab kau hanya kisahkan diri kau saja
sebab kau hanya pentingkan diri kau saja
sebab kau tak pernah anggap ada orang lain yang pendam rasa
sebab asalkan kau bahagia seorang diri, yang lain bukan masalah kau
sebab bila kau buat keputusan kau takkan fikirkan perasaan orang lain
sebab kau hanya tahu berjanji tanpa tahu memenuhi janji itu
sebab kau hanya tahu berkata yang manis-manis belaka tanpa fikir pembohongan yang telah kau cipta
sebab dalam setiap pertuturan kau hanyalah untuk melukakan hati orang lain

hidup dibekalkan dengan pilihan
dan aku pilih untuk jauh dari kau..
semoga detik waktu takkan pernah menemukan kau dan aku
jangan ganggu perjalanan aku
sedetik waktu berputar, sejuta langkah aku melangkah
cukup bila hati di sakiti..
aku hanya seorang aku...

DULU MUNGKIN YA, TAPI.... SEKARANG TIDAK..TO FORGIVE YOU IT MAY TAKE SOME TIMES BUT TO FORGET EVERY SINGLE THINGS U SAID AND DONE, NEVER...




Thursday, April 17, 2014

nervous mungkin

Posted by cahayaberbisikan at 8:32 PM 0 comments
pejam celik-pejam celik dah pun hampir smggu smester baru buka, yela smggu lpas dh berjimba-jimba midterm break kn?? well, a week midterm break teramatla sekejap..mana taknya, aku just balik rumah 3hari je memandangkan ahad tu aku ada first jpj test for my D class license..ohoooo, fail ke lulus?? u all rasa?? semestinya i failed u for my 1st jpj test..nk buat cm mana, takde rezeki bak kata cikgu imkd tu..yola tu takde rezeki kn?? ke mmg saje2 failkan ni?? ek ehhh, banyak pulak songeh aku kn?? well, honestly aku last drive manual car bulan 11 tahun lepas..lama gila taknye kn?? sir jpj yg uji aku pn terkejut dgr bila aku ckp cm tu..hahaha..nasib baik tak terlopong der..hahahahahah..ok2, i jujur la kata i drive kereta secara illegal sbb i ada lesen 'L' je..tapi parents i taula apa kje anak dia ni..hahah.. tu pn i drive dlm kwsan u je..tapi honestly saying yg kawasan U aku tu bukan lah sekangkang kera dol tapi sekangkang gajah mungkin..hahaha..hyper gila kan perumpaan aku?? ok2 ni antara short conversation aku dgn sir jpj tu.. 

sir: najwa, last awk drive bila?
 me: (dalam hati dok pk2 lg, nk ckp jujur ke xnak ek?) last drive manual bulan 11 thun lps tpiiiii slalu drive auto car la.
sir: apa? awak drive takde lesen??
 me: ada lesen tapi 'L'..HEHEHE
sir: najwa, awak tau kn 'L' tu untuk learner, nnt klau jadi pape mcm mana? xdapat nk claimed insurans
 me: angguk jela
sir: habistu sblm awk pergi test ni takde belajar drive manual ke?
 me: takde..tak sempat sbb sy trus balik muar, tgh midsem break skrg ni.
sir: laaa, mcm tu rupanya..sy nk tlg luluskan awk tapi bhgn dalam awk dh fail kn, nak tlg pun dah tak boleh..
 me: senyum jela..nk buat mcm mana


tapi seriously, sir jpj tu mmg baik gila-gila..aku doa sangat and harap sangat-sangat aku akn dapat semula dgn dia..sumpah, tak ada rasa nervous langsung time drive tu wlpn aku lama gila tak drive manual dah..rasa mcm org sblah aku time jpj test tu mcm kwn2 aku je..sangat-sangat baik ok..rezeki hari tu mungkin dpt dgn org yang humble cm tu..next repeat test tak tau la kn cm ne?? nangis guling-guling mungkin agaknye kot..actually, aku tak suka sir jpj yg bhgn dalam kt trek tu..mak aihhh, garang2 ok muka diorg.. jujurla, one of them shouted at me sbb bukit i failed..reason sbb kaki i trsgkut kt wire ngv so tak dptla nk tekan clutch..tragis kn??? takkan la dh kt ats bukit tu i nak main tekan brek je?? confirm la enjin mampuihh trus nnt, lagi la haru jawabnye..so, smstinya kena tekan clutch dlu sblum tekan brek. u all nak tau tak apa sir tu shout kt i?? "awak ni dah kenapa?!" ..takkan time tu jgak aku nk shout balik ckp kaki aku trsgkut wire ngv tu?? abg nas pn terkejut der, sorry abg nas..next time tak jd lg ok..i pun dgn muka redha, naikla ats wakaf tu amk borg utk buat trus bhgn 3.. mse kt atas tu, sir jpj yg shout kt aku tu tanya aku cm ni,tapi lembut gila nada..awww "awak baru 1st time ke?" aku pn apa lagi angguk jela then snyum..okla, till there la ye..nnt repeat test tu aku story next time ok..pray for me..tatata


#aku ni kdg2 boleh jd talkative and kdg2 aku pn boleh jd pendiam secara tiba2


Sunday, March 30, 2014

DIA sebaik-baik perancang

Posted by cahayaberbisikan at 11:20 PM 0 comments
dalam hidup ni takde sape yg nak kecewa, dikecewakan dan mengecewakan. kita hanya mampu merancang tapi ALLAH jua sebaik-baik perancang.."apapun yang terjadi berjalanlah tanpa henti" 

"Ya Allah

Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuanMu"

Monday, March 24, 2014

thanks a lot big brother!

Posted by cahayaberbisikan at 7:27 PM 0 comments
halo...halo...halo..hai all!(ambil kain lap-lap..banyaknya sawang) lololol...well, rseny hampir sbulan la jgak tak update blog serba pink aku ni.. well, agak busy sikit la..sampai waktu sleep pun terabai kadang-kadang..lagipun, niat nak update tu memang ada cuma tu la kan, waktu terhad..so, nak buat mcm mana..try jela, curi-curi masa sikit sementara tunggu maghrib ni conteng-contengla sikit..well, 3hari lepas aku baru je balik rumah parents, almaklumla dh dekat sebulan lebih tak balik jumpa diorg & jumpa anak-anak angkat yang berekor kat rumah tu..so, memang rindu tahap hyper la kt diorg semua tu..

lagi satu reason aku balik mesti la sebab adik perempuan aku tu nak tuntut hadiah utk result spm dia tu..oppss, lupa pula nak say thank you so muchhh kt my 'big brother' yang hantar aku balik..hehehe! thanks awak! (3 love utk awk jgak) hahaha...let me share something kat u all..honestly, this is my first time meet someone yg nmpak je muka cm ala-ala gangster(not so really gangster la sbb awk hensem, ma & adik beradik sy pun ckp awk mmg hensem) tapi hati punya la mak aii berbunga-bunga! thanks again awak sbb jaga saya mcm lil sister awak..

terharu! i have to admit that all over the time how i wish that i could have a brother..coz most of my friends have their own brother..but i'm just have a married sister..yela, klau ada abg boleh la jd posmen awek-awek kirim salam..hahaha..dulu time sekolah, aku kan kiranya junior jugakla so kadang-kadang adela jadi posmen org kirim salam kat akak aku..lolol..berangan mak jemah jela aku ni.. but u really make it dorayaki! rasa mcm ada abg betul-betul..the things that make me feel comfortable with u is the way u act in front of me..

i can see & sense that awak memang tak ada sorok pape..even your abid..susah nk jumpa org yang mengaku ada gf terang-terang ni..lagi satu, the similarity between u & my beloved cousin ayep..i just noticed that yes! u're totally same  with my ayep..kuat menyakat, suka gelak..honestly, sy takkan suka-suka cepat mesra dgn org luar but with u, sy xtau la kenapa boleh mesra..mungkin cara awak kot..and yes! u're so funny like my ayep(cousin)..thanks a lot big brother!(padahal awak kurus) u make me happy, i make u a coffee..

#setiap pertemuan tu adalah ketentuan dari ALLAH..

Thursday, February 27, 2014

sana-sini

Posted by cahayaberbisikan at 8:39 PM 0 comments
alhamdulillah, dh pun selamat melangkah ke semester6..ni juga merupakan semester akhir sebelum kitorg proceed utk psm plak..nervous you! sape je kn yg xcuak dgn psm..dok asyik terfikir-fikir, psm kitorg nnt lulus ke fail..senang kata sem ni agak pack sikit la..n 1 more thing, ni la sem 1st merasa cuti bermula setiap jumaat sampai sabtu..almaklumla, johor dh tukar cuti cam tu kn? so ahad start class la cm biase..ohohoho..sekarang pun dah msuk miggu ke-3 kuliah..pejam celik cepat betul masa berlalu...

sem depan dah jadi student final year plak..harapnya dapatla tamatkan pengajian selari dgn schedule tu..amin..ok, now stop ckp psal kuliah bagai jom proceed dgn cerita lain plak..well, last week on 22nd feb our class had a nice convoy! 8buah kereta terlibat time ni..yeahh, memang best la sbb ni 1st time aku berkonvoi dgn diorg semua..sebenarnya, tu pn sebab our coursemate merangkap ex-roomate aku kahwin..ahahahha..klau tak disebabkan dia kahwin aku rasa, sampai sekarang la aku xjoin diorg kot..konvoi kelas sebelum ni aku xdpt join sebab ada hal related dengan lesen kereta aku..hohoho..a tiring day but memang best sangat2! majlis kahwin kwn aku ni kt bandar dato' onn je..

dari situ kitorang 'merempat' la plak pergi AEON tebrau..cuci-cuci mata je, klau ikutkan nafsu memang hbis la duit shopping sakan kn??! alhamdulillah la sebab tak ikut nafsu, selamat duit i..hahahah..sebab xtau nak beli apa memandangkan 3hari berturut-turut aku keluar pergi beli brg dengan kawan & family sebelum majlis tu..so, otak pn tak terfikir nak beli pape lagi la...ahahahah..lepas AEON tebrau tu, coursemate kitorg ni suggest la satu tempat ni.. nameny country garden..

masyaallah, superb a nice place & u guys should try to come here too! memang tak rugi la datang..cantik sangat..sebab dapat tengok sunset..it was really amazing! and lagi satu sandy beach dia tu sngt la best walaupun pasit tu buatan manusia je,haha..memang aku suka sangat tengok sunset..1 fine day aku harap sangat dapat tgk sunset dengan beloved husband plak..acececece,berangan mak jemah jela aku ni..insyaallah, rahsia allah sape yang tahu kn?? almost 2hours jgakla kitorg kt country garden ni..sempat la snap gambar sana-sini dgn diorg semua..dah snap gambar banyak2, perut mesti la lapasr kn?? so kitorg semua pergila ber'steamboat'..tapi tak semua la yang makan..mungkin tak suka kot...but this is the best moment we had shared together! thanks a lot! thanks too to the photographer! tak payah cerita banyak2, meh layan gambar yang aku share ni! tatatata..stay tuned!

with the girls

at the entrance gate of the country garden (muka aku bru bgun tdo ni)

at the lobby of the country garden

with myza n ain(housemate)

nice ha!

pool

night view

night mode scene

hai encik-encik turtle

us! wefie

with the bride

tara!

may allah bless your marriage faz & ikhwan

coursemates!

and again with the girls!

Sunday, January 26, 2014

keep on smiling!

Posted by cahayaberbisikan at 12:21 AM 0 comments
hmmm, long time i didn't update my blog..well, bz la ktekn dgn projek, test and other assesments.. And most of my time, can be said that habis kt library(bukan nak riak, cme bgtau kebenaran je..yela almklumla kadang2 smpai xbalik rmh swe). sem ni la sem yang agak complicated and make me had a fever or at least had been attacked by headache..tua rsenye..tapi rasanya ada hikmah kot sem ni "pelik"..yela, sem ni bjye buka hati aku utk 'kerap' balik rmh parents..hahah..well said, bukan apela..cme klau nk dibandingkan dgn sem2 sebelum ni rseny aku mmgla xde rasa langsung nk balik rmh melainkan klau time midterm break, final break or at least 2/3hri mse stdy week..tapi tahniah kepada semester5 sbb bjye "buka" pintu hati aku..hahah..seriously, i need my mom avery single seconds..hahah..tahap nazak kn aku ni??



gedik semacam mengalahkan budak yg bru msuk hostel tu ha..but i have to admit it sincerely yg mmg tu la rse hati aku..seriously stress yg amat..tambah2 lg plak tpkse bjauhan dengan en.lebah tsyg..mmg la slme ni kitorg dh bjauhan pn tapi mmg lain rseny ble bjauhan antara negeri & negara..yela, dia tpkse LI overseas kn??? setiap saat rse risau tu mmg ada memandangkan dia kt negara orang..kita xtau mcm mne keadaan dia..selamat ke tak..yela, klau nk dibandingkan dgn negara kita ni yg aman, belum tentu negara orang tu aman setiap masa kn? perang bila2 mse je bleh meletus.. tu la buat aku rsau and i miss him double triple muchhh..so utk kurangkan rasa tu, hanya doa jela mampu jd penghubung waktu tu kn? wallahi, smpai kadang2 tu bila tak tahan sangat, aku akan menangis but i'll make sure that i'll be alone n no one can see me first..harusnya yg mnjadi mngsa tpkse tgk aku menangis ialag my sweet bedroom kt rmh swe tu..


yela kt rmh tu kn aku "sebatang kara" & akak2 rmh tu pn xtau ap jd kt aku semestinya..i'll prefer to locked myself in my dark room until i'm ok by myself..hahah..thats it the true fact about myself..ok, nk share lg 1 true story ni, ujian yg paling besar rseny ble lab report kne reject! kne reject sbb late for a few mins.. u all tau ap yg jd lps tu??? mmg agak huru hara la sbb org lain dok ber"study week" but a few of us which is the "victim" need to spend most of our time to redo the report back..seriously, mmg spnjg kt rmh time stdy week tu aku xtenteram memandangkan aku balik rmh almost a week spnjg study week tu..tup2 bleh plak ad post kt group fb klas kitorg tu pasal bakal2 nasib utk  "victim" tu..wallahi, gua memang xtenteram..tdo pn tak lena..apatah lagi nak makan..mmg xde selera..thanks la kpd ma n ayh sbb sggp xtdo temankn anakanda mu..yela, mlm 1st  ma aku temankan smpai pkl 4.30pg and the next night ayh aku plak tmankan wlpn aku just pandang screen laptop je without doing anything on my report..

seriously bukan malas or saje2 xnk redo tp wallahi xtau nk buat cm ne n ubah apa...ok, just left this story unsaid..dh lepas..jadikan sempadan je..next story ialah rasa kecewa! bukan rasa kecewa sbb putus cinta tapi kecewa dengan paper final..senang kte kecewa dgn most of the subject for final paper..nk kte aku stdy last min pn xjgak tapi mungkin ada hikmah kot utk semua yg trjdi ni..korg mesti dh biase kn facing dengan situation whereby u all study lain but the end the other one come out? hahah. well said tips mmg ade dpt la jgak tp gua rse tips tu mcm membantu sangat la.. 

ble pk balik bagus jugak wujud pepatah ni "sediakan payung sebelum hujan" kn?? yela, jgn terlalu obses dgn tips instead of u must find others alternative jgak la..senang kte cover la chpter utk stiap sbjek ye..aku rse ni la rse kecewa yg paling teruk aku rse klau nk dibandingkan dgn rse kcwe sbb ada org curang..smpai aku locked dri dlm blik n bergelap smpai trtdo..ble sedar2 dh pkl 4.00pg..hmm, ape pn nasi dh jdi bubur..so, jadiakn sempadan ye najwa..don't give up! keep moving on ! next sem will be semester6 anndddd i'm going to have my internship..seriously, honestly saying that i don't have any idea on where should i do my internship..i have do some survey but still thinking and considering for it..may allah ease everything for me..ameen.. 

#p/s: setiap kesusahan itu pengakhirannya kesenangan, setiap kesedihan itu pengakhirannya kegembiraan, setiap kesabaran itu pengakhirannya kemanisan..

Sunday, December 1, 2013

RISE UP!!!..................~life hold more than what u see~

Posted by cahayaberbisikan at 9:48 PM 0 comments
seriously, from bottom of my heart i'm deeply in love with this epic's OST..this song really inspired me to be more strong..what i'm doing now is updating this blog's entry with singing along this OST..come on najwa, there is always a rainbow after rain.. keep faith & keep smiling!

I'm the matriarch of your land
When you need to take my hand
Come into my arms, I'll keep you safe from harm
I'll keep your precious heart

Some people try to drag you down
Take it from me, stand and be proud
You're a warrior
You're my warrior

Be who you are
Be who you are
Know that life holds more than what you see
Rise up little man, rise up little man

Fight for you and me
Look into my eyes and believe
Little woman we will fight, we will fight
Little woman we will fight, we will rise
I see you and me
Take my hand and we
We will stand, we will fight, we will fight
We will stand and together we will rise

They'll burn you at the stake if you
Don't act like they want you to
But baby be yourself

Do good and help the world

#i'm not sure whether the lyric written by me is 100% perfect, so u may check it on the web#
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

my passion...my soul... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal

I LOVE MISS CAHAYABERBISIKAN