Wednesday, November 9, 2011

satu perjalanan hidup.....

Posted by cahayaberbisikan at 9:49 AM
smlm aku g wat ic bru..yela ic aku tu dh cmel sngat kot n mmndgkan aku kne wt ptkran almat skali so aku g la wt smlm...crteny bmle mcm ni ...b4 g JPN smlm aku g la atm cz nk kluarkn duit mak aku sb  dia suh aku n adk aku tlg g byrkn duit krte..korg nak nk tau tak gre2 aku jln mte tk cncntrate tgk dpan aku hmpir tjtuh tp nasib baik aku tak jtuh..smpat la ckit cver cun...hahahah...smlm bank mmg pnuh la dgn org..yela sbb isnin kn cnsider sbg cuti lg...1st destination smstnye JPN la...ya allah,kt c2 pn rmai org jgak...mmndgkn aku dh lme tak jjak kaki kt c2 so mmg le aku agk blur mse msuk dlm 2...aku tye adik aku then dia tye aku blik...adoiiii...1 ap pn tak bleh...hahahaha...aku pn dgn mke yg suci n mulus bgun la n jln g tye sorg kakak ug kje kt kaunter no.5 tu..korg nk tau aku tye ap??? ni la yg aku tye...."Kak klau sy nk wat ic bru nk amk borang kt ne????" pastu akak tu pn jwb le "ic adk knp?? rosak ke ap??" aku pn jwb le "takle,nk tkar almat " pas tu akak tu pn bgla 1 borg yg smte2 kne isi nm pnuh, no ic, almat baru n no tel je n stu lg dia kte tkan btg 'C'..wah jimat mse aku..nsib baik la kne isi ckit je kt borng tu...heheheh...skali tu aku tgk no glirn aku 3051...mak!!! jauh gler lg tu...skrg bru 1000 smthg...adoiii..aku pn mle la tpk almtny lpas zhor pn aku tak blik lg jwbnye....tpi tu kn just andaian smte2 je..tpi tak lgsg pn jd cm ap yg aku pk...aku dok kt dlm JPN tu tak smpai stgh jam pn...ehh,lpe plak nk bbgtau korg klau nk wat ic bru kne byar RM 10 ye...ic bru aku tu bleh amk lg 3mggu..wt smntre ni aku pkai ic aku yg 'cute' tu lg...then aku pn kluar ah dri c2 n g hong leong bank...yela nk byar duit krte bpak aku kot...nnti bsing plak bpak aku klau dia tau tak byar lg wlpn duit dh bg..tpi tu bkn tugas aku tpi adik aku la...aku jd minah pacak kt mtor je smlm...mak aiii pnas seh..tu la sape suh sombong tak nk ikut dia msuk kn?? at least dpat aircond..hahahah....ha pstu aku n adik aku pn aplgi pas tu g la ordr kfc..tpi tak mkn kt c2 pn...ktorg g mkn tmpat reakresi tnjg emas...ha,korg pnah dgr tak tmpat tu?? tmpt tu dkt2 dgn jeti marina...ala tmpat org naik bot plncong tu la....ok then mse tgh mkn tuaku tnmpm 2org bdak pmpn kcik..cmel la gak...diorg main buaian kt  tmpt tu...aku tringat plak wktu aku n akak aku kcik2 dlu,kitorg bleh main sme2 cm bdak tu tpi skrg ni ble dah bsar tk mcm tu lg pn...kdg2 lbh bnyk argue adela....lpas tu mse otw nak blik tu aku tnmpak la ade org mninggal bru lpas dkbumikan...bru la aku sdar dlm hdup ni sjauh mne kte prgi n stinggi mne kte terbang akhirnye tmpat yg kekal utk kte ialah bwh tnah...iaitu kematian yg mnunggu kte ble2 mse je...tnpe bleh kte lari or tangguh wlpn sesaat....al-fatihah wt insn yg mninggal smlam wlpn aku tak knal n tak pnah jmpe dia....

0 comments on "satu perjalanan hidup....."

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

my passion...my soul... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal

I LOVE MISS CAHAYABERBISIKAN